شمار عفونت‌های روازنه کرونا در میان ورزشکاران و مقامات تیم‌ها در المپیک زمستانی پکن از دو مورد در یک روز قبل در روز جمعه به ۱۹ مورد رسید و سازمان‌دهندگان بازی‌ها می‌گویند انتظار موارد بیشتری از عفونت را دارند.

Olympic

به گزارش همشهری آنلاین کمیته برگزاری مسابقات روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تا به حال ۳۶ نفر از افراد مرتبط با بازی‌ها عفونت کرونا داشته‌اند- ۲۹ نفر از این افراد هنگام ورود به فرودگاه پکن و هفت نفر در حباب «حلقه بسته»‌ای که افراد درون دهکده المپیک را از عموم مردم جدا می‌کند، آزمایش مثبت پیدا کرده‌اند.

برایان مک‌کلوسکی، مدیر پزشکی بازی‌ها گفت: «ما اکنون در دوره اوج ورود افراد به چین هستیم و بنابراین انتظار داریم که بالاترین شمار موارد عفونت در این مرحله ببینیم.»

مک‌گلوسکی گفت که سازمان‌دهندگان بازی‌ها از سیستم پیشگیری کرونایشان «مطمئن» هستند و بعید است عفونت‌ها از دهکده المپیک به بیرون منتقل شود.

شمار موارد کرونا در میان ورزشکاران و مقامات تیم‌ها اکنون برای نخستین بار از هنگام شروع اعلام موارد روزانه کرونا در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در چین در میان ورزشکاران و مقامات تیم‌ها بیشتر از سایر افراد وابسته مانند خبرنگاران، اسپانسرها و کارکنان مسابقات شده است.

آنتون سلپیشف، بازیکن هاکی روسیه می‌گوید: «این که هر روز صبح کمی زودتر از خواب بلند شوید تا آزمایش PCR بدهید. اما فکر کنم پس از چند روزی این کار مانند مسواک زدن برایمان عادی شود.»

«همه نگران هستند که نتیجه آزمایش‌شان ناگهان مثبت شود. اما واقعیت این است که ما با کووید زندگی می‌کنیم. ما همه خطرات و ترس‌ها را می‌پذیریم.»

بازی‌های المپیک زمستانی پکن از جمعه ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) تا ۲۰ فوریه (اول اسفند) برگزار خواهد شد و افراد حاضر در این بازی‌های در«حباب‌هایی» از بقیه چین جدا خواهند بود.. دولت چین بر مبنای سیاست «تحمل صف» کرونا در حال حاضر همه مرزهای کشور به پروازهای بین‌المللی بسته است.

کد خبر 653571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha